Koks bebūtų logotipo stilius ar forma, geras logotipas privalo siųsti aiškią žinutę: Jūsų verslas yra patikimas ir palankus klientams.

 

5 EFEKTYVAUS LOGOTIPO DĖSNIAI:

 

1. Paprastas
2. Įsimintinas
3. Nesenstantis
4. Universalus
5. Adekvatus

 

1. Paprastas logotipas

 

 

nike

 

Paprastą logotipą lengva atpažinti ir įsimintini. Paprastas reiškia unikalus, turintis kokią nors nepakartojamą detalę, bet ne primityvus ir siunčiantis miglotą informaciją.

Prisiminkite K.I.S.S. (angl. Keep It Simple, Stupid) – dizaino principą: paprastas logotipas yra greičiau įsimenamas, todėl efektyvesnis informacijos perteikimo prasme.

Lakoniškas logotipas lengvai įžiūrimas ant greitkeliu lekiančio automobilio, ant pakuotės, perkrautoje parduotuvės lentynoje, ant rašiklio, kurį gaunate pasirašyti dokumentus. Jis visuomet pritraukia mūsų žvilgsnį. Atkreipkite dėmesį – vieno iš garsiausių tarptautinių sporto aprangos prekės ženklų logotipas tėra paprasta stilizuota plunksnelė.

 

2. Įsimintinas logotipas

 

mcdonalds

 

Logotipą lengviau įsimename, jeigu jis yra ne tik paprastas, bet ir savitos formos.  Kalbame apie išskirtinumą, neprarandantį paprastumo. Žmogaus vaizdinė atmintis ribota, paprastesnis logotipas joje „užima mažiau vietos“, o dėl išskirtinės formos jis nedubliuoja kitų panašių logotipų.

Nustebsite, bet logotipo simbolio reikšmė nėra itin svarbi. (Iš to negalima daryti išvados, kad ji nereikalinga). Tiesa ta, kad vartotojui dažnai būna sunku atsekti ryšį tarp simbolio vaizdinės pusės ir jo reikšmės. Esminis logotipo dizaino uždavinys yra savitumas, įsimintinumas ir formos aiškumas, ir tik paskui – simbolio reikšmė ar giluminė potekstė.

 

3. Nesenstantis logotipas

 

coca-cola

 

Logotipas veikia jeigu jis nesensta. Kaip klasikinis meno kūrinys. Paklauskite savęs, ar logotipas bus aktualus po dešimties metų? O po pusės amžiaus?

Sezono tendencijas palikime drabužių mados pramonei. Džinsams ir suknelėms svarbūs nauji vėjai, bet prekinio ženklo tapatybei svarbiausia – ilgaamžiškumas. Jūsų ženklas nesukaups pridėtinės vertės, jei jį keisite kiekvieną pavasarį. Netapkite bandos dalimi. Taip pat atminkite, kad logotipas turi būti vienodai veiksmingas išdėsčius jį tiek horizontaliai, tiek vertikaliai.

 

4. Universalus logotipas

 

 

 

Geras logotipas veikia skirtingomis aplinkybėmis ir yra lengvai pritaikomas. Ieškodami logotipo išskirtinumo, nepamirškite apie jo funkcionalumą.

Pirma, logotipas privalo turėti vektorinį formatą – tai užtikrins galimybę keisti jo dydį, neprarandant kokybės. Taip pat reikia pasirūpinti logotipo horizontalia ir vertikalia komponuotėmis.

Logotipas bus veiksmingas, jei išliks savimi:

  • Atspausdintas viena spalva;
  • Atspausdintas pašto ženklo dydžio; 
  • Atspausdintas ant pakelės reklaminio skydo;
  • Atspausdintas reversu (šviesus logotipas tamsiame fone).

Vienas iš būdų sukurti universalų logotipą – projektavimo metu atsisakyti spalvų. Juodai baltas logotipas leidžia sutelkti dėmesį į idėją ir formą, ir nepasiduoti subjektyviems spalvos potraukiams. Žvelgdami į juodai baltą logotipą, lengviau suvoksite jo charakterį, proporcijas, universalumo laipsnį.

Spalvos veikia emocijas, blaško dėmesį ir atitraukia mintis nuo dizaino. Pavyzdžiui, jei logotipas yra raudonos spalvos, tai būtent ši spalva, o ne logotipo dizainas bus tai, į ką pirmiausiai atkreipsite dėmesį. Neleiskite, kad spalva užmaskuotų prastą dizainą.

Universaliam logotipui lengva pakeisti spalvą. Paimkite į rankas Pantone spalvų paletę ir išsirinkite savo mėgstamiausią atspalvį, tačiau tik po to, kai turėsite gerą logotipą.

 

5. Adekvatus logotipas

 

 

 

 

Logotipo šriftas turi atitikti logotipo siunčiamą žinutę. Jei kuriate logotipą vaikų žaislų parduotuvei, naudokite vaikišką šriftą ir atitinkamą spalvų paletę, kuri neprimintų, pavyzdžiui, advokatų kontoros.

Taip pat prisiminkite, kad logotipas neprivalo tiesiogiai vaizduoti to, ką ženklina ar parduoda. Automobilių gamintojo logotipe nebūtina vaizduoti automobilio, o kompiuterių gamintojo logotipe – kompiuterio. „Harley Davidson“ logotipas nėra motociklas, o „Nokia“ logotipas nėra telefonas.

Ar logotipas turi būti suprantamas? Tiktai kartu su produktu, paslauga ar verslu, kuriuos identifikuoja. Logotipo vertę ir naudą kuria produkto (verslo, paslaugos) kokybė. Silpnos įmonės logotipas bus suvokiamas kaip silpnas, nepriklausomai nuo logotipo dizaino kokybės. Taip pat naivu tikėtis, kad naujas logotipas pakels įmonės lygį, jei tikslinė auditorija nebus tinkamai parengta. Geras logotipas turi atitikti verslą, produktą ar paslaugą, o ne juos pralenkti arba jiems neprilygti.