Logotipų kūrimas

  • Prekės ženklų kūrimas
  • Vardų kūrimas
  • Logotipo animacijos kūrimas
  • Ženklo pozicionavimas

 

 

Logotipų kūrimas prasideda nuo idėjos paieškos – žinutės kurią komunikuos Jūsų būsimas ženklas. Kai ši žinutė „išsigryninama“ tiek, kad telpa į vieną žodį ar frazę, tik tuomet pradedama galvoti kaip būtų galima ją vizualizuoti ieškant tinkamos logotipo simbolio formos, spalvų, derančio šrifto.

Šiuolaikinis logotipas nėra vien tik patrauklus paveikslėlis, jame privalo būti kažkas daugiau – idėja fix – suteikianti logotipui „svorio“, padedanti įsiminti jį. Tik toks logotipas sukurs įmonei pridėtinę vertę bei suformuos unikalų, pirmaujančio verslo įvaizdį.

.Darbai.

 

Kiek verta mokėti už logotipo sukūrimą?

Logotipo kūrimą reikėtų vertinti kaip investiciją į jūsų verslą ir jį reprezentuojantį ženklą. Taip, kaip logotipas atrodys šiandien, turės didelę reikšmę jūsų pardavimams ir įvaizdžiui ateityje.

Tinkamiausias metas investuoti į logotipą yra kuriant verslą arba tuomet, kai jis yra pelningas. Reikia pasirūpinti verslo įvaizdžiu kol jis tik žengia į rinką arba yra pakilime, nes situacijai pablogėjus, susigrąžinti buvusį klientą net ir pakeitus logotipą gali būti per vėlu.

Žinoma, ne visada yra būtina keisti logotipą čia ir dabar. Pateiksime jums pavyzdį.

Mažame miestelyje įsikūrusi kavinė, kurios pagrindiniai klientai yra miestelio žmonės, užsukantys vieno kito puodelio kavos. Tokiam verslui nebūtina turėti didelę pridėtinę vertę kuriančio prekės ženklo. Ypatingas prekės ženklas nepaskatins miestelio žmonių dažniau lankytis šioje kavinėje. Jie vis tiek ateis išgerti tų kelių puodelių kavos, nes viskas vietoje, prienama kaina, patogu, ten taip pat lankosi jų kaimynai ir draugai. Net ir kavinės savininkas neturės didelio noro ar investicijų plėsti savo verslą. Esant tokiai situacijai pakaktų logotipo, nereikalaujančio didelių investicijų. Tačiau norėdamas plėtoti savo verslą, savininkas visgi turėtų investuoti į prekės ženklą, kad jį išpopuliarintų ir užaugintų.

Logotipo kaina priklauso nuo kuriamo verslo tikslų.

Ryšys tarp kliento ir logotipų kūrėjų

Jei ketinate investuoti į savo verslo įvaizdį ir pridėtinę vertę, turėsite bendradarbiauti su profesionaliais įvaizdžio kūrėjais, kurie jums padės realizuoti jūsų verslo ir prekės ženklo viziją. To nepavyks padaryti bendradarbiaujant su pavieniais dizaineriais ar ieškant logotipų konkursų svetainėse, kur šimtai dizainerių pateikia gausybę variantų neatsižvelgiant į konkretaus verslo idėją.

Dirbant su profesionalais jūs gaunate ne tik logotipą, bet ir patirtį, kurią jie investuoja į jūsų firminį ženklą. Tik profesionalai skirs pakankamai laiko susipažinti su jūsų verslu ir logotipo vizija, kad galėtų pasiūlyti verslo sritį atitinakančias ir konkurencingas logotipo idėjas. Tik šios srities specialistai bus suinteresuoti jūsų verslo augimu. Nepamirškite, kuo daugiau jie padarys jūsų labui, tuo naudingiau jiems patiems bus pristatyti save rinkoje!

Jei investuosite į logotipo kūrimą ir jo identitetą, gausite visą firminio įvaizdžio paketą. Net ir užsakant pavienį logotipą, jūs nemokamai galėsite pasinaudoti vizualiniais sprendimais ir įvaizdžio gairėmis. Tai pagelbės pristatant naujai sukurtą logotipą.

Jeigu norite augti ir siekti aukštų tikslų, tuomet turite investuoti ir į savo logotipą kaip investuojate į savo verslą.

Logotipų kūrimo procesas

Logotipo kūrimo procesas – daug laiko ir specifinių žinių reikalaujantis komandinis darbas. Tik skiriant pakankamai laiko jūsų verslo rinkos analizei ir jūsų poreikiams – bus gautas atitinkamai geras rezultatas.

Jei dizaineris kurdamas logotipą aklai vykdo visus užsakovo pageidavimus, kurie ne visada suderinami su logotipo dizaino tendencijomis ar su verslo srities specifika, kyla įtarimas, kad jo tikslas yra greitas uždarbis, o ne kokybiškai atliktas darbas.

Logotipų kūrimas nėra vien kliento įgeidžių vykdymas. Tai yra kompromiso paieška – tarp kliento noro ir teisingo logotipo sukūrimo. Kai kreipiatės į profesionalus, jie bendrauja su jumis tol, kol išsiaiškina jūsų verslo pranašumus ir trūkumus. Dizaineriai kuria logotipą, skirtą jums ir jūsų verslui, o ne tik už jūsų pinigus.

Verslo supratimas yra svarbiausias žingsnis kuriant profesionalų logotipą.

Labai tikėtina, kad kils klausimų, kaip jūsų prekės ženklas turėtų būti vaizduojamas esant skirtingoms faktūroms. Profesionalūs įvaidžio kūrėjai padės sukurti visą vizualinio identiteto sistemą. Ir nesvarbu, kokia jos faktūra (spausdinta, graviruota ar siuvinėta). Darbas su profesionalais sustiprins ir išplės jūsų verslą atstovaujantį ženklą.

Komandinio darbo privalumai

Dažnas dizaineris atitiks visus profesionalui taikomus kriterijus: turės savo išdirbtą logotipo kūrimo metodiką, bus pareigingas, uoliai vykdys visas kliento užduotis. Bet ar to pakanka, kad būtų galima gauti gerą logotipą?

Net ir pats profesionaliausias dizaineris nebus kritiškas savo darbams, jei klientas neturės griežtos nuomonės renkantis, geriausi logotipų variantai nebus išieškoti. Būna atvejų, kada pasiūlomas tik vienas. Ir, žinoma, tokiu atveju yra įmanoma įtikinti klientą, kad tai yra idealus ir vienintelis geras logotipas. Taip nutinka, kai dizaineriai dirba vieni ir neturi komandos, kuri galėtų ne tik papapildyti dizainerio idėjas, bet ir vertinti. Tik komandos narys gali būti kritiškas kolegos pasiūlytiems logotipų variantams, ir tik pasitelkiant kolektyvinį mąstymą (angl. brainstorming) galima klientui pasiūlyti tokius logotipo sprendimus, kurie neturės trūkumų ir nebus tik asmeninės simpatijos. Pavienis dizaineris neturės visų savybių: jei bus gabus meninkas, jam trūks loginio mastymo; jei turės stiprias asmenines savybes – truks komunikabilumo su klientu aiškinantis verslo specifiką ir pan. 

Geram logotipui sukurti, reikalingas įvairių gebėjimų kompleksas, kurį įmanoma įgyvendinti tik dirbant komadoje su skirtingais žmonėmis.

Kvalifikacija ar patirtis?

Jei logotipų kūrėjai turi talentą ir įgūdžių tam talentui įrodyti, tai universiteto laipsniai ar kvalifikacija praktiškai neturi jokios reikšmės. Svarbiausia – patirtis kuriant logotipus ir asmeninė metodika, surasti tokį logotipą, kuris tenkins ne tik dizainerio universitete įgytas teorines žinias, bet ir kliento viziją bei verslo patirtį. Taigi logotipo kūrimo teorinės žinios yra tik viena medalio pusė. Labai svarbu bendravimo kokybė ir ryšys su klientu, kad būtų galima tinkamai įgyvendinti jo lūkesčius.

 

Logotipo variantų skaičius

Kiekybė ar kokybė? Ar gausus logotipo variantų skaičius lemia gero logotipo sukūrimą?

Internete rasite ne vieną logotipų kūrimo svetainę, kuriose logotipai dalyvauja konkurse. Šiose svetainėse jums dizainą siūlys šimtai dizainerių iš viso pasaulio šalių. Atrodytų idealu: daug dizainerių, daug idėjų, daug logotipo variantų ir mokėti reikia tik vienam. Bet kita vertus šiems dizaineriams nėra laiko gilintis į užduotį, nes tie patys dizaineriai lygiagrečiai dalyvauja ir kituose konkursuose. 

Kita problema yra ta, kad nemažai tokių dizainerių yra už tūkstančių kilometrų, iš skirtingų kultūrų, todėl jiems bus sunku suprasti jūsų reikalavimus bei teisingai juos išpildyti. Labai tikėtina, kad neužmegsite tinkamo ryšio su dizaineriu dėl kalbos barjero, nebūsite tikras ar reikalui esant pavyks susisiekti dėl laiko skirtumų.

Taigi, daug logotipo variantų negarantuoja tinkamiausio logotipo pasirinkimo. Renkantis logotipą iš daugybės variantų jums teks patiems atlikti visą darbą, t. y. analizuoti rinką (ar nėra pasikartojančių ženklų), domėtis dizaino tendencijomis (ar pasiūlyti logotipo simboliai nėra išėję iš mados – angl. old school), tikrinti konkurentų logotipus ir pan. Ar tikrai turite tam pakankamai laiko ir žinių?

Tiesą sakant logotipo variantų turi būti daug, bet jie turi likti užkulisiuose. Ne klientas turi spręsti, kurie variantai yra geri, tai logotipų kūrėjų darbas. Užsakovas turi matyti tik geriausius ir rinktis ne iš kiekio, o iš kokybės.

Gerą logotipą lemia profesionalumas, bet ne kiekis.

Kokybės skirtumas

Kokybės skirtumas tarp pigaus, mėgėjiško logotipo dizaino ir profesionalų darbo yra labai didelis. Jeigu dirbsite su profesionalų komanda, turinčia idėjų ir patirties – turėsite stiprų, originalų logotipą su tinkamu spalvų, formų ir tipografijos deriniu. Taip pat gausite aukšto lygio specializuotas įvaizdžio kūrimo paslaugas, neribotą laiką piešiant ir koreguojant jūsų ženklą.

Profesionalūs įvaizdžio kūrėjai suteiks jums visas nuosavybės teises bei autentiškumo garantijas į jūsų logotipo dizainą, įskaitant visus failus, šriftus ir spalvų kodus. 

Geras logotipas turėtų būti: įsimintinas, paprastas, universalus ir nesenstantis, o svarbiausia – išskirtinis. Tokio simbolio suradimas reiklauja daug pastangų ir laiko. Daug laiko reikalauja ir visų logotipo kūrimo metu gautų variantų autentiškumo patikrinimas. Gerų logotipų būna daug, bet ne visus juos galima pateikti klientui, nes jie jau yra panaudoti ar tiesiog publikuoti internete viešuose dizainerių portaluose (Pinterest, Dribbble ir pan.). Ir tik savo autoritetu besirūpinantys profesionalūs logotipų kūrėjai, tokius logotipo variantus atmes. 

Tinkamas failo formatas

Šiandien turbūt šis klausimas jau nebeaktualus. Vektorinį failą jums pateiks visi dizaineriai, bet ar tai bus kažkas daugiau nei tinkamas failas priklausys nuo to, kas tą failą sukurs.