Logotipų kūrimas. Koks turėtų būti geras logotipas?

Koks yra geras logotipas? Pirma, ir svarbiausia – geras logotipas yra tas, kuris perteikia jūsų numatytą žinutę.

 

5 EFEKTYVAUS LOGOTIPO DĖSNIAI:

 

  1.  Paprastas
  2. Įsimintinas
  3. Nesenstantis
  4. Universalus
  5. Tinkamas

 

1. Paprastas logotipas

 

 

nike

 

Paprastas logotipo dizainas yra lengvai atpažįstamas. Toks logotipas yra universalus ir įsimintinas. Jis turi pasižymėti unikalumu, tačiau neturi būti perkrautas informacija.

 

Visuomet prisiminkite K.I.S.S. (angl. Keep It Simple, Stupid) – dizaino principą. Šis principas perteikia labai svarbų dizaino aspektą – paprastas logotipas yra lengviau atpažįstamas, greičiau įsimenamas ir efektyvesnis informacijos perteikimo prasme. Lakoniškas ir paprastas logotipas, matomas ant 70 mylių per valandą greičiu lekiančio autobusiuko, ant pakuotės perkrautoje parduotuvės lentynoje ar reklamai skirtoje vietoje, pritrauks vartotojo dėmesį. Atminkite – bene vienos garsiausių tarptautinio prekės ženklo, didžiausio pasaulyje batų gamintojo, logotipas tėra paprastas grafinis išlinkimas.

 

 

2. Įsimintinas logotipas

mcdonalds

 

Su paprastumu itin susijęs ir prekės ženklo įsimintinumas. Efektyvus logotipas turi būti įsimintinas, o tai galima pasiekti pasitelkiant ne tik paprastą, bet ir išskirtinę formą.  Žmogaus vaizdinė atmintis ribota, paprastesnis logotipas „užima mažiau vietos“ ir jį lengviau „atkurti“ iš atminties. 

 

Galbūt sunku patikėti, bet logotipo simbolio reikšmė nėra labai svarbi. Tai nereiškia, jog ji nepageidaujama. Tai tik parodo, kad ryšio tarp simbolio ir to, ką jis išreiškia, dažnai neįmanoma pasiekti. Esant tam tikroms sąlygoms, toks ryšys kelia prieštaravimų. Juolab, prisiminkite, kad esminis logotipo dizaino uždavinys yra savitumas, įsimintinumas ir aiškumas.

 

 

3. Nesenstantis logotipas

coca-cola

 

Veiksmingas logotipas turi būti nesenstantis, kaip klasikiniai meno kūriniai. Paklauskite savęs, ar logotipas bus toks pat efektyvus ir po dešimties, dvidešimties metų ar pusės amžiaus?

 

Sezonines tendencijas tegul taiko mados industrija. Naujiems džinsams ar suknelei mados gal ir yra svarbios, tačiau prekinio ženklo identitetui svarbiausia – ilgaamžiškumas. Netapkite bandos dalimi. Išsiskirkite. Taip pat atminkite, logotipas turi būti būti veiksmingas tiek horizontaliu, tiek vertikaliu formatu.

 

 

 

4. Universalus logotipas

 

 

Tinkamas logotipas yra veiksmingas įvairioje aplinkoje ir yra lengvai pritaikomas, todėl turi būti funkcionalus. Pirma, logotipas turėtų būti sukurtas vektoriniu formatu – tai užtikrins galimybę keisti jo dydį, neprarandant kokybės. Taip pat logotipas turi būti būti veiksmingas tiek horizontaliu, tiek vertikaliu formatu.

 

Pasitikrinkite, ar logotipas išlieka veiksmingas, kai jis:

 

  • Atspausdintas viena spalva?
  • Atspausdintas pašto ženklo dydžio? 
  • Atspausdintas ant lauko stovo?
  • Atspausdintas reversu (šviesus logotipas tamsiame fone)?

 

Vienas iš būdų, kuris leis sukurti universalų prekės ženklą, tai juodai balto ženklo sukūrimas. Taip galima sutelkti dėmesį ties idėja ir forma, o ne ties subjektyvaus vertinimo spalvomis. Sukūrę juodai baltą logotipą įsitikinsite, ar logotipas gerai atrodys net esant paprasčiausiai formai. Spalvos yra labai subjektyvios ir emocinės. Jos gali blaškyti dėmesį ir atitraukti nuo bendro dizaino. Pavyzdys: jei jūsų logotipas yra raudonos spalvos, tai būtent ši spalva, o ne dizaino elementas, bus tai, į ką pirmiausiai atkreips dėmesį klientas.

 

Tam, kad nekiltų logotipo pritaikymo problemų, susipažinkite su gamybos procesu. Logotipų kūrimui rekomenduojama Pantone spalvų paletė.

 

 

5. Tinkamas logotipas

 

Logotipo šriftas turi atitikti numatytą jo reikšmę. Tarkime, jei kuriate logotipą vaikų žaislų parduotuvei, rekomenduojama naudoti būtent vaikišką šriftą ir spalvų paletę, kuri netiktų, pavyzdžiui, advokatų kontoros logotipui.

 

Taip pat svarbu paminėti, kad logotipe nebūtina tiesiogiai atvaizduoti to, kas yra parduodama. Kitais žodžiais tariant, automobilių gamintojų logotipe nebūtinai turi būti atvaizduotas automobilis, o kompiuterių gamintojų logotipe – kompiuteris. „Harley Davidson“ logotipas nėra motociklas, o „Nokia“ logotipas – mobilusis telefonas. Logotipas yra skirtas tik atpažinimui.

 

Įsitikinkite patys! Iš 50 pasaulyje geriausiais pripažintų prekės ženklų, 94 % logotipų neatvaizduoja to, ką parduoda ar kuo užsiima įmonė: 

 

 

Ar logotipas turi būti savaime suprantamas? Tik kartu su produktu, paslauga, verslu ar korporacija, kuriuos atvaizduoja, ir be kurių jis neturi jokios vertės. Logotipo vertė ir nauda priklauso nuo kokybės, kuri atsiranda iš jo paties. Jeigu įmonė yra antros klasės, tuomet ir logotipas bus suvokiamas kaip antros klasės. Naivu tikėtis, kad naujas logotipas pakels įmonės lygį, jei auditorija nebus tinkamai paruošta.

 

 

Darbų pavyzdžiai